Logga in

Glömt ditt lösenord?

Är du ny kund?

delikatesser på nätet

Frågor och svar

Här hittar ni våra vanligaste frågor och svar. Hittar ni inte svaret på era frågor här är ni varmt välkomna att kontakta oss!

Betalning

Betalning sker genom Klarna Checkout. Du väljer själv om du vill betala med Faktura, Kort eller Direktbetalning. Klarna ger även möjlighet till delbetalning.

Leverans

Normalt är leveranstiden mellan 1-3 arbetsdagar. Vi strävar efter att alltid leverera så snabbt vi kan och leverera inom angivna tidsramar. Vid tillfälliga ordertoppar eller oväntade händelser, kan leveranstiden i vissa fall vara längre. Du kan välja att få din order levererad med DHL eller att hämta den hos oss.

Observera att kylvaror som beställts efter kl. 13.00 onsdag skickas följande måndag. Detta gäller inte om du väljer att hämta din order direkt hos oss.

Paket kan hämtas dagen efter beställning. Vi har öppet Mån-Fre mellan 08.00 – 16.00. Lör 07.00 – 11.00. Adress: Signalistgatan 3, 721 31 Västerås

Kylvaror

Ost- och chark-produkter skickas alltid med kyl-block från Sorba-Freeze, dessa produkter är speciellt framtagna för transport av livsmedel och håller dina varor kylda i upp till 3 dygn. Sorba-Freeze produkter är testade och uppfyller EFSA:s standard för livsmedelssäkerhet. Eftersom dina varor levereras till närmaste DHL Service Point är det viktigt att du hämtar ut dem i god tid för att försäkra att de håller rätt temperatur.

Presentkort

Våra presentkort gäller som betalning på Gourmetrummet.se i ett år från inköpsdatum. Presentkorten levereras i PDF-format till beställarens mail-adress.

Övriga Frågor

Jag behöver ändra/avboka min order
Vid eventuell ändring eller avbokning av din order, kontaktar du oss antingen på telefon eller mail. Kostnad kan tillkomma för detta ändamål, till exempel om en order redan blivit skickad, denna kostnad kan variera beroende på hur långt leveransen har hunnit.

Ångerrätt
Vid köp av icke livsmedel, såsom gåvokort eller presentkort. Har du 14 dagars ångerrätt, förutsatt att korten inte är inlösta eller använda. Enligt distans- och hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätten på livsmedel. För att läsa mer om detta kan du göra detta på Konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/

Reklamation
Vi gör allt för att din beställning ska levereras felfri och enligt utsatt tid. Skulle någon av varorna mot förmodan få en defekt eller rent av vara fel vara, kan du reklamera detta till Gourmetrummet. Detta gör du genom att kontakta vår kundtjänst antingen per mail, info@gourmetrummet.se, eller per telefon, 021- 440 35 20, så hjälper vi dig. Vid reklamation av är ersättningsleveransen kostnadsfri för kunden.

Slut i lager
Vi har ett litet lager för att kunna ha god översikt på varor och utgångsdatum, i vissa fall innebär detta att populära varor tar slut mycket snabbt. Händer detta debiteras du givetvis inte för varan och den kommer att restnoteras på din faktura.


Kontakta oss

info@gourmetrummet.se
021-440 35 20
Mån - Fre: 08.00 - 16.00 lunch mellan 12.00-13.00

Skriv gärna ett meddelande till oss!

Förnamn*
Förnamn måste fyllas i
Efternamn*
Förnamn måste fyllas i
Telefonnummer*
Förnamn måste fyllas i
Mailadress*
Förnamn måste fyllas i
Meddelande*
Förnamn måste fyllas i

Här finns vi

Gourmetrummet®

Gourmetrummet levererar delikatesser med fantastisk smak & design direkt hem till dig.

delikatesser på nätet
Säker e-handel med


delikatesser på nätet

dhl_logo klarna_logo mastercard_logo visa_logo

delikatesser på nätet