Här hittar ni våra vanligaste frågor och svar. Hittar ni inte svaret på era frågor här är ni varmt välkomna att kontakta oss!
Betalning
Betalning sker genom Klarna Checkout. Du väljer själv om du vill betala med Faktura, Kort eller Direktbetalning. Klarna ger även möjlighet till delbetalning.
Leverans
Normalt är leveranstiden mellan 1-3 arbetsdagar. Vi strävar efter att alltid leverera så snabbt vi kan och leverera inom angivna tidsramar. Vid tillfälliga ordertoppar eller oväntade händelser, kan leveranstiden i vissa fall vara längre. Du kan välja att få din order levererad med DHL eller att hämta den hos oss.
Observera att kylvaror som beställts efter kl. 13.00 onsdag skickas följande måndag. Detta gäller inte om du väljer att hämta din order direkt hos oss.
Paket kan hämtas dagen efter beställning. Vi har öppet Mån-Fre mellan 08.00 – 16.00. Lör 07.00 – 11.00. Adress: Signalistgatan 3, 721 31 Västerås
Kylvaror
Ost- och chark-produkter skickas alltid med kyl-block från Sorba-Freeze, dessa produkter är speciellt framtagna för transport av livsmedel och håller dina varor kylda i upp till 3 dygn. Sorba-Freeze produkter är testade och uppfyller EFSA:s standard för livsmedelssäkerhet. Eftersom dina varor levereras till närmaste DHL Service Point är det viktigt att du hämtar ut dem i god tid för att försäkra att de håller rätt temperatur.
Presentkort
Våra presentkort gäller som betalning på Gourmetrummet.se i ett år från inköpsdatum.
Presentkorten levereras i PDF-format till beställarens mail-adress.
Övriga Frågor
Jag behöver ändra/avboka min order
Vid eventuell ändring eller avbokning av din order, kontaktar du oss antingen på telefon eller mail. Kostnad kan tillkomma för detta ändamål, till exempel om en order redan blivit skickad, denna kostnad kan variera beroende på hur långt leveransen har hunnit.
Ångerrätt
Vid köp av icke livsmedel, såsom gåvokort eller presentkort. Har du 14 dagars ångerrätt, förutsatt att korten inte är inlösta eller använda. Enligt distans- och hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätten på livsmedel. För att läsa mer om detta kan du göra detta på Konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/
Reklamation
Vi gör allt för att din beställning ska levereras felfri och enligt utsatt tid. Skulle någon av varorna mot förmodan få en defekt eller rent av vara fel vara, kan du reklamera detta till Gourmetrummet. Detta gör du genom att kontakta vår kundtjänst antingen per mail, info@gourmetrummet.se, eller per telefon, 021- 440 35 20, så hjälper vi dig. Vid reklamation av är ersättningsleveransen kostnadsfri för kunden.
Slut i lager
Vi har ett litet lager för att kunna ha god översikt på varor och utgångsdatum, i vissa fall innebär detta att populära varor tar slut mycket snabbt. Händer detta debiteras du givetvis inte för varan och den kommer att restnoteras på din faktura.
Hur sker leveransen?
Levererar ni till hela Sverige?
Hur sker leveransen?
Paketet levereras med DHL Servicepoint.
Leverans med DHL Servicepoint: Vi skickar dina varor med tjänsten DHL Service Point, vilket innebär att varorna skickas till ditt lokala paketombud där du hämtar ut paketet. Du blir aviserad via sms när ditt paket finns redo för avhämtning.
Paketet ligger på DHLs utlämningsställe i 14 dagar från det att du har fått din sms-avisering. Efter det går paketet i retur till gourmetrummet.se. Försändelser som inte hämtas ut av mottagaren ersätts ej. Om ett paket går i retur pga att det inte har hämtats ut i tid får kunden själv stå för kostnaden om paketet ska skickas ut på nytt. Varor som ej längre kan användas kasseras och ersätts inte.
Vi gör vårt bästa för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Om det trots allt skulle uppstå leveransförseningar informeras du naturligtvis omedelbart om detta.
Om du har frågor kring våra leveranser ber vi dig kontakta vår Kundtjänst på 021-440 35 20 eller via mail på info@gourmetrummet.se
Bästa hälsningar
Team Gourmetrummet
Levererar ni till hela Sverige?
Vi levererar
Bästa hälsningar
Emma Erberth
Försäljningsansvarig Gourmetrummet